luni, 19 noiembrie 2007

Hints tema 2


Tema 2 la interfete evoluate se pare ca a ridicat destule probleme. Eu am ales folosirea limbajului Python impreuna cu pachetul MySQLdb. Am reusit astfel in mai putin de 100 de linii de cod sa parsez informatii de pe site-ul www.hi5.com si sa le adaug intr-o baza de date.
Partea de parsare am realizat-o cu SGMLparser. Deoarece datele de pe hi5.com sunt publice am scapat de bataia de cap cu problemele de logare. Apoi am extras top friends si persoanele care au dat comentarii la profil.
Pachetul MySQLdb il puteti gasi la adresa http://sourceforge.net/projects/mysql-python . Utlizarea lui este deosebit de simpla.
Trebuie mai intai sa importati pachetul folosind linia import mysqldb

Conectarea la baza de date se realizeaza in felul urmator database=MySQLdb.connect(host="numehost",user="userid",passwd="parola",db="baza voastra de date"). Ramane problema unui server MySQL, pentru aceasta va recomand site-ul www.zendurl.com, unde va puteti crea un cont in cateva secunde, si marea facilitate este ca va permite accesul remote la baza de date mysql. Trebuie doar sa stiti ca numele hostului este mysql.zendurl.com,deoarece lucrul acesta nu este precizat pe site-ul lor.

Interogarea bazei de date se face creand mai intai un cursor cursor = database.cursor() , iar interogarea se face astfel cusor.execute("SELECT * FROM baza de date") sau orice comanda de genul.

Niciun comentariu: